آخرین اخبار
کد مطلب: 80849
توصيه مهم درباره‌ قبض‌هاي موبايل
تاریخ انتشار : 1393/07/09 06:55:59
نمایش : 1507
اپراتور اول تاکيد کرد که مشترکان سيم‌کارت‌هاي دائمي بهتر است براي پرداخت قبوض خود يک روش را انتخاب کرده و همواره با همان روش به پرداخت هزينه‌هاي مربوط به کارکرد خود بپردازند.
به گزارش سلام لردگان، شيوه‌هاي متعدد پرداخت هزينه‌ها سردرگمي‌هايي براي برخي مشترکان سيم‌کارت‌هاي دائمي اپراتور اول ايجاد کرده است، اما تاکيد اپراتور بر آن است که براي حل اين مشکل لازم است مشترکان يک شيوه از راه‌هاي پرداخت هزينه‌ها را انتخاب کرده و همواره براساس همان شيوه اقدام کنند.

به عنوان مثال اگر فردي پيامک ميان دوره خود را دريافت و براساس آن هزينه‌ها را واريز کرده ديگر ملزم به پرداخت رقمي که در قبض پايان دوره ذکر مي‌شود نيست و بهتر است هر بار پس از دريافت پيامک‌هاي ميان دوره‌اي پرداخت داشته باشد، چرا که در محاسبه رقم قبوض پايان دوره سيستم به‌طور خودکار هزينه‌هاي دو ماهه کاربران را محاسبه مي‌کند و اگر فردي بخشي از اين هزينه‌ها را پيش‌تر در ميان دوره پرداخت کرده باشد، راهي براي تشخيص آن وجود ندارد.

برهمين اساس ممکن است مشترک با ديدن هزينه‌اي که در قبض پايان دوره خود مي‌بيند متعجب شود، چرا که با وجود اين‌که هزينه‌هاي خود را پرداخت کرده همچنان در قبض رقم آن ذکر شده است.

بنا بر اعلام اپراتور اول در صورتي که مشترکي هزينه‌هاي خود در ميان دوره را پرداخت کرده و بعدها رقم قبض پايان دوره را نيز پرداخت کند، اضافه پرداخت او در قبض بعدي با عنوان بستانکاري به او بازگردانده خواهد شد.

بر همين اساس براي حل اين مشکل بهترين راه آن است که مشترکان بر اساس شرايط خود به انتخاب يکي از شيوه‌هاي پرداخت قبوض پرداخته و همواره با بهره‌گيري از همان روش پرداختهاي خود را انجام دهند.

يکي از قديمي‌ترين و رايج‌ترين شيوه‌هاي پرداخت هزينه‌ها که از ديرباز مورد استفاده قرار داشته، پرداخت صورتحساب‌هاي آخر دوره است. اما در کنار اين روش، شيوه ديگري نيز براي در نظر گرفته شده که آن پرداخت هزينه‌ها پس از دريافت پيامک ميان دوره است.

در اين شيوه در ميانه دوره صدور قبض، با پيامکي ميزان کارکرد مشترک به او اطلاع داده شده و براي پرداخت اين رقم شناسه‌اي نيز اعلام مي شود تا کاربر در صورت تمايل بتواند پيش از صدور قبض پايان دوره هزينه‌هاي کارکردي خود را پرداخت کند.

اما در هر دو روش براي پرداخت صورت حساب روشهاي متعددي وجود دارد که عبارتند از روش پرداخت از طريق پرتال همراه اول، روش پرداخت قبض از طريق پيام کوتاه، روش پرداخت قبض از طريق اينترنت، روش پرداخت قبض از طريق POS، روش پرداخت قبض از طريق Telbank، روش پرداخت قبض از طريق ATM و روش پرداخت ازطريق سامانه اطلاع رساني ۹۹۹۰.

روش پرداخت از طريق پرتال همراه اول

براي استفاده از اين روش لازم است به پرتال همراه اول به آدرس www.mci.ir مراجعه کرده و سپس منوي محصولات و خدمات را انتخاب کنيد. بروي گزينه ي سرويسها کليک کرده و گزينهي روئيت صورتحساب را انتخاب کنيد.

در صفحه باز شده، شماره تلفن همراه و کدپستي آدرس خود را وارد و سپس پايان دوره يا ميان دوره صورتحساب خود را انتخاب کرده و کليد تائيد را کليک کنيد.

در ادامه در صفحه‌اي که باز شد، علاوه بر رويت صورتحساب خود امکان پرداخت آن از طريق يکي از درگاه بانکهاي درج شده در سايت وجود دارد.

روش پرداخت قبض از طريق پيام کوتاه

پيام کوتاه خود را با فرمت اعلام شده به شماره‌اي که بانک در اختيارتان قرار داده است، ارسال کنيد.

به طور مثال فرمت پپام جهت پرداخت قبض از طريق پيام کوتاه در بانک تجارت به شکل زير است:

رمز پرداخت کننده + شناسه پرداخت + شناسه قبض + شماره حساب + ۳

توجه: شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفي درج شده است.

نکات مهم امنيتي:

۱. پس از رفع نياز از اطلاعات ارسال شده توسط بانک،‌ براي جلوگيري از پر شدن حافظه موبايل و نيز عدم اطلاع ديگران از شماره حساب شما،‌ توصيه مي شود آن را پاک کنيد.

۲. در صورت واگذاري سيم کارت يا‌ مفقود شدن آن، ‌از طريق اينترنت يا شعبه اي که در آن حساب داريد، اين خدمت را براي شماره موبايل مذکور غير فعال کنيد. عواقب ناشي از عدم اقدام فوق به عهده مشتري است.

روش پرداخت قبض از طريق اينترنت

به آدرس بانک مورد نظر دراينترنت مراجعه کنيد.

به قسمت بانکداري الکترونيک سايت مورد نظر برويد .

کد شناسايي و کلمه عبوري را ( در صورت درخواست) که قبلا" از شعبه دريافت کرده ايد، وارد کنيد.

درقسمت پرداخت الکترونيک ، پرداخت قبوض و سپس قبض مورد نظر را انتخاب کنيد.

فرم پرداخت قبض را براساس قبض تان تکميل و سپس تاييد کنيد.

بانک مورد نظر به نمايندگي از شما مبلغ قبض را پرداخت مي کند.

اگر در قسمت پرداخت الکترونيک، گزارش قبض را انتخاب کنيد ، گزارش تائيديه پرداخت شما قابل مشاهده است.

روش پرداخت قبض از طريق POS

کارت خود را در دستگاه پايانه فروش بکشيد.

وارد منوي پرداخت قبوض شويد. شناسه قبض را وارد کرده و کليد تائيد را فشار دهيد. شناسه پرداخت را وارد کرده و کليد تائيد را فشار دهيد.

براي تائيد صحت مبلغ قبض نمايان شده بر روي صفحه دستگاه، کليد تائيد را فشار دهيد. رمز کارت را وارد و تائيد کنيد.

دستگاه پس از برقراري ارتباط با مرکز فيش مربوط به اين پرداخت را براي شما چاپ مي کند.

روش پرداخت قبض از طريق Telbank

با تلفن شماره اعلام شده بانک جهت استفاده از خدمات تلفن بانک تماس برقرار کنيد.

تلفن خود را در حالت TONE قرار دهيد.

شماره کارت خود را وارد کنيد و در پايان کليد ستاره * را فشار دهيد. در برخي از سيستمها در صورت يکبار استفاده از سيستم تلفني پرداخت قبوض ، در مراجعات بعدي، به وارد کردن شماره کارت ، نيازي نيست.

شناسه قبض را وارد کنيد و کليد ستاره * را فشار دهيد. شناسه پرداخت را وارد کنيد و کليد * را فشار دهيد (شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفي درج شده است.)

مبلغ قابل پرداخت مندرج در قبض توسط سيستم قرائت مي شود. اطمينان از صحت يا عدم صحت اطلاعات داده شده را با فشار دکمه مربوطه اعلام کنيد. جهت انجام عمليات پرداخت کليد مربوطه را فشار دهيد.

شماره رمز دوم (رمز مخصوص پايانه هاي مجازي) خود را وارد کنيد و کليد ستاره * را فشار دهيد و جهت دريافت اطلاعات قبض يا خاتمه ارتباط کليد مربوطه را فشار دهيد.

توسط سيستم تلفنبانک ، پيغام پرداخت قبض ، شماره پيگيري و تاريخ پرداخت جهت يادداشت کردن، اعلام مي شود. موارد اعلام شده را يادداشت و نگهداري کنيد تا درصورت نياز به پيگيري مورد استفاده قرار گيرد.

روش پرداخت قبض از طريق ATM

کارت خود را در دستگاه خودپرداز قرار دهيد. منوي پرداخت قبض و سپس گزينه تلفن همراه را انتخاب کنيد و با استفاده از صفحه کليد دستگاه ، شناسه قبض را وارد کنيد و دکمه ثبت را فشار دهيد. ( شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفي درج شده است).

شناسه پرداخت را وارد کنيد و دکمه ثبت را فشار دهيد. شماره حساب مورد نظر خود را (چنانچه حساب جداگانه به کارت شما مرتبط باشد) انتخاب کنيد.

در اين مرحله، اطلاعات مربوط به شماره حساب، مبلغ، شناسه قبض ... در صفحه مانيتور، نمايش داده مي شود. در صورت صحت موارد فوق، برداشت از حساب و پرداخت قبض را با دکمه بلي تائيد کنيد.

پس از رويت شماره پيگيري، رسيد مربوطه را از دستگاه خودپرداز دريافت کنيد. در اين رسيد، شماره پيگيري ، زمان انجام عمليات ، تاريخ تراکنش، شماره کارت، دستگاه خودپرداز شعبه، شماره حساب، نوع حساب، سازمان ذينفع، مبلغ قبض و شناسه قبض ، درج شده است. ضمنا شماره پيگيري مربوطه در صورتحساب شما نيز درج مي شود.

روش پرداخت ازطريق سامانه اطلاع رساني ۹۹۹۰

با مرکزاطلاع رساني ۹۹۹۰ تماس بگيريد. جهت دريافت اطلاعات مربوط به صورتحساب مشترکين و پرداخت آن ازطريق کارت بانکي (بااستفاده ازکارت عضوشتاب )کليد .....را انتخاب کنيد.

شماره تلفن همراه را وارد کرده وکليد # را فشاردهيد.(درصورت تماس ازتلفن ثابت )

درخصوص دريافت اطلاعات مربوط به صورتحساب (پايان دوره ،مياندوره ) کليد ....را انتخاب کنيد. جهت پرداخت قبض از طريق کارت بانک کليد...را فشاردهيد. شماره کارت بانکي را وارد و کليد # را انتخاب کنيد. رمز خريد اينترنتي را وارد وکليد# را فشار دهيد .

نحوه اشتراک و استفاده از خدمات در کليه روش ها

افتتاح حساب نزد هر يک از بانکهاي ارائه دهنده خدمات غيرحضوري پرداخت قبوض تکميل فرم استفاده از خدمات مذکور در بانک مذکور و دريافت کد شناسايي و کلمه عبور لازمه اين کار است.

منبع: ايسنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس